Skype er som jeg tidligere har vært inne på, et program som blant annet skan benyttes til å ringe gratis fra pc til pc, eller fra pc til vanlig telefon eller mobil til en mye lavere pris en vanlig. Du kan også koble til en vanlig telefon via et adapter til PCen slik at du både ringer og mottar samtaler slik du vanligvis gjør med vanlig telefon. Nå har det kommet ut en ny versjon av Skype, versjon 2.5.

Skype 2.5 har flere nyheter som bedre støtte for gruppesamtaler, bedre integrering med Outlooks kontakter, lettere registrering og til slutt mulighet for å sende SMS (selv om dette i praksis kommer til å koste mer enn vanlige SMS fra mobil). Jeg har dessverre ikke hatt mulighet til å teste denne nyeste versjonen, men jeg tenkte det var like greit å gjøre den tilgjengelig. Jeg skal heller komme tilbake til denne versjonen i fremtiden, når jeg har fått satt meg mer inn i bruken av den.

For dere som vil lese litt videre om emnet, kan dere lese PCWorld Norges artikkel her, eller (hvis dere allerede har bestemt dere for å oppgradere) gå direkte til nedlasting her.

OBS! Dette er altså en beta og ikke en ferdig utgave, så det kan oppstå programfeil, uventede hendelser og lignende.

